مجله کارون

ساخت وبلاگ

ایده های برتر در طراحی حیاط

طراحی حیاط به عنوان اولین بخش در معرض دید ساختمان، اهمیت بسزایی دارد. در نظر گرفتن عناصری مانند چمن، راهرو، فضای سبز و.. در جذابیت آن نقش اساسی دارند.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط به عنوان فضای جلوی خانه می تواند گویای احساسات زیادی مانند سلیقه، حساسیت ها و حتی نشان دهنده مهمان نوازی صاحب خانه باشد. طراحی حیاط نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد، کافی است از خلاقیت های ساده استفاده کنید. با برنامه ریزی اولیه و ایده های خوب می توانید حیاط منزل خود را در زمان کمی به یک بهشت شخصی تبدیل کنید. در طراحی حیاط به کار بردن چراغ های محوطه سازی، فواره ها، حوضچه ها و مسیر های حاشیه ای، همگی زیبایی ظریفی را به فضای بیرون خانه می افزایند.

ایده های برتر در طراحی حیاط

 

 

ایده های طراحی

برای اینکه حیاط به گونه ای طراحی شود تا هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر باشد، می توانید از بلوک های تخته سنگ که به وسیله سبزه هایی مثل کاج و گیاهان مخروطی تزئین شده اند استفاده کنید. این طرح به خصوص در مناطقی با آب و هوای خشک بسیار مناسب است. در طراحی حیاط توجه به پله ها که به عنوان نقطه کانونی حیاط هستند حائز اهمیت است. پرداختن به جزئیاتی مانند لبه های تمیز و زیبا و شفاف، جذابیت آن را دو چندان می کند. طراحی یک راهروی سنگی که با گیاهان و درختچه های چند ساله احاطه می شود، باعث ایجاد منظره ای پویا می شود. می توانید با در نظر گرفتن مکان هایی برای کاشت درختان و گیاهان متناسب با آب و هوای منطقه زیبایی این راهرو ها را افزایش دهید.

ایده های طراحی ویلا

چگونه می توانید حیاط را زیبا جلوه دهید؟

اولین چیزی که رهگذران و مهمانان در خانه شما می بینند حیاط خانه است. بنابراین نوع طراحی حیاط در جلب نظر بیننده و یا بازدیدکنندگان جهت خرید نقش تعیین کننده ای دارد. چمن حیاط جلویی منزل باید مرتب و خالی از زباله های احتمالی باشد. در طراحی حیاط خانه موارد اساسی را باید در نظر داشته باشید که در ادامه به آن پرداخته می شود.

جذابیت طراحی حیاط مهم ترین عامل تعیین کننده ارزش و قیمت خانه شماست. بنابراین مهم است قبل از هر چیزی به بودجه و سرمایه ای که قصد دارید برای آن صرف کنید، فکر کنید. در طراحی حیاط مکان مناسبی را برای چمن در نظر بگیرید و همواره آنها را تمیز و سالم نگه دارید. کاشت گیاهان و گل های مناسب برای تکمیل چمن کاری را فراموش نکنید. این المان ها، اگر به درستی انتخاب شوند، به شدت چشم نواز هستند. سبک مورد نظر برای حیاط را با توجه به نمای ساختمان تان تعیین کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید حصار و لبه های حیاط است. این لبه ها می تواند در اطراف راهرو ها در نظر گرفته شوند. نکته مثبت برای تعبیه لبه در طراحی این است که از رشد علف های هرز جلوگیری کرده و از نظر بصری حیاط را مرتب نگه می دارد.

ایده های طراحی حیاط

طراحی نورپردازی مناسب برای برجسته نشان دادن مسیرها و اشیا، به کار بردن فضای سبز و پرداختن به منظره، در نظر گرفتن مکانی برای صخره های مصنوعی و درخت ها و چمن کاری، همه و همه در خلق طرحی منحصر به فرد دخیل هستند. بنابراین از بررسی آنها غافل نشوید.

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

طراحی روف گاردن

مجله کارون...
ما را در سایت مجله کارون دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Amin majalekaron بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 17:19